A távmunkások fizetése

A távmunkaadók egy része teljesítménybérben fizet. Ez azt jelenti, hogy az elvégzendő feladatokat darabra fizetik, attól függően, hogy hány darabot csinál meg belőle az ember. Ezek 5 forinttól kezdve bármilyen összegek lehetnek, attól függően, hogy mit kell csinálni.

Nekem volt olyan feladatom, ahol 1 forint volt (akkor még volt 1 forint...) volt a darabonkénti fizetésem. Bármennyire is kevésnek tűnik ez az összeg, ez volt az egyik, amivel eddig a legtöbbet kerestem. Természetesen alkalmi munkáról beszélünk.

Ezzel szemben olyan munkát is végeztem, amit ha elejétől a végéig megcsináltam, 2000 forintot kaptam darabjáért. Ha ebből egy nap többet is megcsináltam, nagyon jól lehetett vele keresni. Max. öt darabot tudtam belőle megcsinálni egy nap, úgy gondolom, akkoriban az szép pénz volt...

A fentiekkel ellentétben az az általános tapasztalatom, hogy az órabéres kifizetés jobban megéri a teljesítménybérnél, de mindenképpen fel kell állítani egy normát ahhoz, hogy a munkaadó és amunkáltató is lássa, az adott feladatból mennyit lehet megcsinálni pl. egy óra alatt?!

Ha ugyanis a munkáltató ezen időn belül 50 db-ot szeretne, de egy óra alatt csak 10-et lehet megcsinálni, akkor újra kell tárgyalni a fizetést is és a darabszámot is. Sajnos ez az egyik legnehezebb része a távmunkának, hiszen a munkaadók gyakran nem mérik fel a kért feladat elvégzéséhez szükséges időt reálisan!

A készpénzes kifizetés már nagyon ritka, az ilyesmi legfeljebb az első kifizetéskor fordul elő, ami nem baj, hisz túlesel legalább a kötelező "pofaviziten", és mindenki megnyugszik. Általában azonban átutalással vagy Paypalon fizetnek ki mindenféle távmunkát, csak egy-két cégnél van utalványos kifizetés.




1 megjegyzés: