Hogyan fog eldőlni a meccs a Tsu és a Facebook között?

Összegabalyodott közösségi hálók

Az elmúlt évtized a közösségi oldalak megjelenéséről szólt az Internet történetében. Eleinte mindössze a Facebook és az Iwiw uralták a terepet, ám később sorra jelentek meg a Myvip és az azt követő próbálkozások több-kevesebb sikerrel.

A Twitter, a Google+, a Pinterest, az Instagram, a Linkedin, a Disqus, stb. elterjedése és működése már sikeresnek mondható, de mára megszámlálhatatlan, hasonlóan jó színvonalú közösségi oldal jött létre, és egyre több az olyan kreatív közösségei oldal is, ami az azonos érdeklődési körű közösségeknek jönnek létre, pl. művészekre, fotósokra, kézművesekre, stb. specializálódva.

Mostanra az online jelenlétünk felett káosz hatalmasodott el, hiszen több helyre is beregisztrálunk, posztolunk párat, azután soha többé nem nézünk az oldal felé. Senki nem tudja, hogy hova regisztrált, hova mit írt, ember legyen a talpán, aki képes átlátni ezeket. Bárhogy is van, többnyire mindenki kitart az egyik mellett, és csak nagyon nehezen vehető rá a másikra. Tulajdonképpen talán jól is van ez így, ezért is különbözőek ezek a szociális oldalak, és jó, hogy szabadon választhatunk közülük.

2014-ben azonban megjelent egy olyan közösségi oldal, ami a Facebookkal egyenértékűnek mondható, ám itt az aktív felhasználók fizetést kapnak az oldalon történő jelenlétükért, és kreatív ötleteikért, ezzel a Tsu forradalmi változást hozott a közösségi oldalak életébe, és reményeink szerint a közösségi káosznak is véget vet végre.

Tsu vagy Facebook? Melyik lesz a nyerő?
Tényleg fizet a Tsu?

Én nem kaptam még fizetést. De! 2015-ben rengeteg pénzkeresési lehetőség van a neten, aminek java része külföldi. A magyar fejlesztők (tisztelet a kivételnek!) az esetek 90%-ban a külföldi ötleteket veszik át, vagyis külföldön már mindenki tudja, hogy számos lehetősége van otthonról pénzt keresni. Ezek a lehetőségek főként a kreatív embereknek nyújtanak lehetőséget arra, hogy megmutassák, mit tudnak.

Olyan ez, mint a tehetségkutató versenyek a tévében: mutasd meg mit tudsz, és ha elég jó vagy, akár kereshetsz is vele. Nem egy példáját láttuk már ennek, ott van pl. Fluor Tomi, aki népszerűségét saját szerzeményének köszönheti, ami úgy elterjedt a neten, hogy a sajtó is felfigyelt rá, s ennek következményeképp a srác egyike lett a magyar celebeknek. (Az most mindegy, szereted-e, de jól keres a srác, abban biztos vagyok!)

A tehetség sokunkban megvan, ki ebben jó, ki abban. Szerencsére nem akar mindenki Fluor Tomi lenni, ám nagyon jó fotókat, vagy videókat készít, esetleg hasznos tanácsokkal képes ellátni a spórolást illetően, avagy jó a beszélőkéje, amit pl. a mozikban megjelenő premiekfilmek kapcsán, írásban képes kamatoztatni...

A legtöbben értünk valamihez, a világháló pedig lehetőségek ezreit kínálja nekünk arra, hogy saját tehetségünkkel pénzt kereshessünk. Eddig keresni kellett a nekünk való közösségi oldalt, a kézművesek a Meskára támaszkodtak, a fotósok a Dreamstime-hoz hasonló oldalakon gyülekeztek és töltötték fel értékes fotóikat.

A legtöbben a Google Adsense nevű pénzforrást használják, amit bárki használhat, akinek weboldala, vagy blogja van, ám csak a folyamatosan frissülő oldalak/blogok szerkesztői jutnak el a kifizetési határig, ami gyakran több éves munka eredménye.

Sajnos nagyon kevesen ismerik a fenti lehetőségeket, ezért még mindig sokan átverésként kezelik ezeket a forrásokat, pedig bizony léteznek ilyenek, csak keresni kell.

A Tsu elhozta nekünk annak a lehetőségét, hogy mindezt keresni se kelljen, hiszen kreativításodat mostantól az új közösségi oldalon is kiélheted, nem kell kutatnod a tematikus közösségeket. A fentiek ismeretében egyelőre hiszek abban, hogy a Tsu is a fent említett elveken működik. Regisztrálj, és osszuk meg egymással a tapasztalatainkat!

Ha az első kifizetést megkapom, megígérem, hogy közzé fogom tenni. Egyben kérem a kedves olvasót, hogy tegye meg ő is ezt nekem. Ha aktív tagja vagy a tsu.ci közösségnek, kérlek, írj, ha az első fizut megkaptad, én is ezt fogom tenni!

De hogyan győzhetné le a Tsu a Facebookot?

Nagyon sokan szkeptikusak, és nem hiszik el, hogy a Tsu világelső tudna lenni. A legtöbben azt kérdezik, hogy hogyan tudná a Tsu átvenni a hatalmat a közösségi oldalak között? Míg mások nem hisznek semmiféle pénzszerzésben, ami a neten lehetséges volna.

Az utóbbi kérdésre már leírtam a véleményem fentebb, ami pedig a vetélytársat illeti, azt hiszem, elég ciki, hogy a Facebook letiltott minden Tsu linket az oldalán, ez egyértelmű jele annak, hogy Mark Zuckerberg tart a Tsu győzelmétől.

De valójában nem most fog ez a háború eldőlni. Sok csatát kell még megnyernie a Tsu-nak. A magyarok csak most kezdenek bekerülni a Tsu vérkeringésébe, míg az oldal már egy éve működik. Magyaroktól még nem, de külföldiektől nap mint nap látok fényképeket arról, amint megkapták a fizetésüket, a 100 dolláros csekket.

Tudom, most legyintesz, hogy ilyen csekket már máshol is láttál, régebben is, mégse volt igaz, stb. Figyelj! Szíved joga dönteni arról, hogy regisztrálsz a Tsu-ra, vagy sem, de egy biztos, nekem megéri a fáradtságot. Ha pedig nem jön be, mit veszítek azzal, hogy nem a Facebook fejedelem birtokán osztom meg azt a tartalmat, ami szeretnék?! Azt hiszem, semmit...

A háborúnak akkor lesz vége, amikor az első magyar regisztráltak megkapják az első 100 dollárjaikat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése