2016. július 13., szerda

WP User Frontend vagy Contact Form 7?

WordPress vezérlőpult tiltása a regisztrált felhasználók elől

Anno sokat keresgéltem, hogyan tudnám megoldani, hogy a WP oldalakra érkező felhasználók ne jussanak be a WordPress vezérlőpultba. Ez nem csak azért volt fontos, hogy ne lássanak olyan dolgokat, amik nem rájuk tartoznak, hanem mert a vezérlőpult egy egészen más külsejű felület, mint maga a weboldal, ami könnyen elijeszti a látogatót.

Erre vannak különböző bővítmények is, de az a legegyszerűbb, ha egy olyan "redirect" bővítményt használsz, amivel az usereket belépés után átirányítod valahová, ami nem a vezérlőpult. Erre számos megoldás létezik, csak keress rá a bővítményeknél a "redirect" szóra. Akinek ez nem elég, léteznek kifejezetten admin bar letiltó bővítmények is, amik egy az egyben eltüntetik az userek elől az admin sávot a lap tetejéről, ezzel együtt a vezérlőpultba való bejutást is.

Egyébként az admin sávot (eszköztár) minden egyes felhasználónál külön-külön is be lehet állítani. A felhasználók menüpontban keress rá az illetőre, kattints rá, és az adatlapján vedd ki a pipát az "Eszköztár mutatása az oldal megtekintésekor" részből. Ezzel ő nem fogja látni a fekete színű admin bárt, vagyis nem jut be a vezérlőpultodba. "Belenyúlással" ezt mindenkinél meg lehet oldani egyszerűen, ha a functions.php fájlba elhelyezed az alábbi kódrészletet. De vigyázat! Ez a kód az adminoknál is eltünteti a vezérlőpultot!

1
add_filter('show_admin_bar', '__return_false');

Bejegyzések szerzőinek kiválasztása legördülő listából

Akkoriban több bővítményt is kipróbáltam, mire rájöttem, hogy a WP beállítások > Általános > Új felhasználó alapértelmezett jogosultsága résznél az új regisztráltakat át kell állítanom Közreműködőnek. Ez arra jó, hogy minden egyes létrehozott poszt alján egy legördülő menüből ki tudod választani a regisztrált felhasználóid közül azt a személyt, aki cikket írt neked, vagy egyéb tartalmat küldött a weboldaladra.

WP User Frontend

Ez a bővítmény óriási segítség volt, amíg a fenti problémát nem tudtam orvosolni. A bővítmény segítségével űrlapokat hozhatsz létre, amelyekkel a vezérlőpult használata nélkül, külső felületen, az űrlapon keresztül tud az user tartalmat feltölteni hozzád. Ez szebb, jobb, és kevésbé ijesztő számukra, mint a vezérlőpult.

A bővítményt be tudod állítani, hogy csak regisztrált felhasználóknak engedje a tartalom feltöltését, ami azért jó, mert a feltöltött tartalom a bejegyzéseknél, a vázlatok között (vagy ahová beállítod) fog megjelenni, az user nevével. Ezzel nem csak be tudod azonosítani, hogy ki küldte az anyagot, de publikálás után az ő neve alatt fog megjelenni a küldött tartalom, plusz az user Buddypress tevékenységei között is szerepelni fog mindez.

További előnye, hogy mint említettem, nem kell külön feltölteni az anyagokat a WP-be, mert azok eleve oda kerülnek, így neked már csak annyi a dolgod, hogy tördeld/javítsd/moderáld a beérkező posztokat. (Hacsak nem akarod moderálás nélkülire beállítani a megjelenésüket.)

A Contact Form 7 bővítmény a Wordpress.org oldalon
Contact Form 7

Ami a tartalmak feltöltését illeti, miért váltottam vissza mégis a Contact Form 7-re? Azért, mert bár a WP User Frontend nagyon kényelmes megoldás, mégis egyel több bővítmény, amit használtam. Márpedig a WP-nél alapszabály, hogy minél kevesebb bővítményt használj!

De ez csak az egyik oka annak, hogy visszatértem a Contact Form 7-re. A másik dolog, hogy volt egy kritikus hiba, amit orvosolnunk kellett az egyik weboldalon, ehhez elérkezettnek éreztük az időt, hogy néhány régóta kérdőjeles bővítménytől megváljunk. A WP User Frontent egyike volt ezeknek. Részben attól tartva, hogy esetleg ez a bővítmény generálja a hibát, részben pedig azért, mert a fent leírtak végett feleslegessé vált számunkra a használata, végül megváltunk tőle.

A WP User Frontend használatakor ugyanis a hozzá nem értő userek még mindig mindenféle karaktert használnak a fájl nevekben, ékezettel, szívecskével, stb. Az óriási mennyiségű karakterprobléma egy halom hibát generált az oldalon, aminek forrását napokig kerestük. Természetesen nem a bővítmény maga volt az ok, hanem a rajta keresztül feltöltött, hibásan elnevezett anyag, és annak mennyisége.

Ez az én hibám, hiszen ellenőrizhettem volna. Azonban az eltelt idő alatt az a véleményem, hogy sokkal egyszerűbb egy beérkező e-mailből feltölteni az anyagokat WP-re, mint ha egy bővítmény már felrakja azt a vázlatok közé. Így elkerülhetők a karakter problémák, hiszen az ember kezén átmegy a kapott anyag, és még idejében fennakadnak a hálón a hibák.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése