2016. augusztus 1., hétfő

Soha ne fogadj el kéretlen csomagot a postástól!

Néhány éve (van az már tíz is!*) kaptam egy csomagot postán. Az óriási szerencse volt, hogy otthon voltam, és még nem nekem kellett elmennem érte! A küldemény ugyanis egy kéretlen csomag volt, egy un. Miriale nevű cégtől. Hogy miért van jelentősége annak, hogy hány éve történt mindez, úgy gondolom, hogy fontos szerepe van, hiszen ha egy évtizede már ilyen alattomos módszerekhez nyúlnak cégek, akkor képzelheted, most mi minden létezik...

Tehát a csomagot átvettem (ki ne venne át egy csomagot, amiért nem kell fizetni?!), és meglepetésemre női fehérnemű volt benne. Most erre nem térnék ki, hogy milyen, legyen elég annyi, hogy négy darab bugyi kandikált ki a csomagolásból! Szerintem tátva maradhatott a szám is a meglepettségtől, hiszen én még soha életemben nem rendeltem fehérneműt! (Najó, talán egyszer még a Quelle katalógusból, amikor még Internet sem létezett...)

Tehát ott állok a bugyival a kezemben, és olvasom a mellékelt levelet, hogy a Miriale nevű cégnek milyen örömére szolgál, hogy küldhet nekem bugyikat, és hogy a mellékelt csekken tudom kifizetni őket. Mivan?!!! Nem viccelek, íme a levél:

A levél, ami a kéretlen csomaggal érkezett
Miriale bugyik, második felvonás

Az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy nem sokkal később kiderült, a húgom korábban valóban rendelt tőlük valamit, de az már rég volt, és nem kapta meg a küldeményt. Valamit összekeverhettek, mert ő nem kapott semmit, én meg igen. Ez még megbocsátható bűn lenne, de az én nevemre érkezett küldemény nem az volt, amit a húgom megrendelt.

További érdekesség, hogy máig nem tudom, hogy a cég honnan szerezte meg a nevemet és a címemet. Egyszer lehet hibázni, ok. De három baki után hadd ne magamban keressem a hibát! ...és a tetejébe ott ez a "Köszönöm szelvény", ami annyira átlátszó, hogy az már fáj!

A levélben csatoltak egy un. "Köszönöm nem szelvényt", melyben az alábbiakat írták: ha nem kérem a következő csomagot, küldjem vissza az alábbi szelvényt:


Lefordítva: fizessek közel ötezer forintot négy darab bugyiért ha tetszik, ha nem, és a közeljövőben további bugyikat fogok kapni. Ne mond ki!!! Pont ugyanez volt nekem is az első gondolatom! :)
A hab a tortán, hogy ha kitöltöttem volna a "Köszönöm nem szelvényt", azzal nagyjából elismertem volna, hogy én rendeltem meg az akkor kapott bugyikat, vagyis a következő csomagot nem kérem, de épp akkor írtam volna alá, hogy a jelenlegit igen, hiszen "következő" csomagról volt szó, és reményeik szerint a címzett külön nem tiltakozik, hogy az előzőt sem kéri, csak aláírja a szelvényt.

A fenti szelvényt végül nem töltöttem ki, nem játszottam az ő szabályaik szerint. Helyette egy külön levélben megírtam nekik, hogy nem kívánok tőlük igénybe venni semmilyen fajta szolgáltatást, sem terméket, és visszaküldtem nekik a bugyikat - saját zsebből persze - ha esetleg nem lenne elég vérlázító az egész így is.

Szerintem ez egy igen érdekes, és tanulságos történet, hisz semmivel sem bizonyíthatták volna, hogy én valaha átvettem tőlük a nem kért csomagot, így a bugyikat grátisz meg is tarthattam volna, de milyen a hülye becsületes ember?! Jobbnak láttam visszaküldeni az egész hóbelebancot! Vajon ilyen esetben kit véd a törvény?! Érdemes rákeresni a cégre a neten, hogy hányan jártak ha nem is pont így, de hasonlóan. A Nők Lapja Cafe ide tartozó fórumán pl. érdekes történeteket mesélnek a csajok róluk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése