2016. október 25., kedd

Mi az az affiliate, vagyis partner program?

Egyre több cég veti be az ún. affiliate programot, mint ügyfélszerzés számunkra is jutalékot érő lehetőségét. De vajon megéri-e nekünk, ha szabadidőnkben más malmára hajtjuk a vizet? Az alábbiakban erre keresem a választ...

Az affiliate, magyarul partner program gyakorlatilag a modern kor gépiesített üzletkötője. Annyi a különbség, hogy nem kell hozzá telefonálgatnod, vagy házalnod, csupán kiraksz egy cég reklámját a weboldaladra, és az átkattintásokért nem - ellenben az átkattintásokon keresztül érkező vásárlások után a cég jutalékot fizet neked. A jutalék függ a cég nagyvonalúságától, és a vásárlás végösszegétől is.

Kinek való a partner program, vagyis az affiliate?


Ilyesmit annak jó csinálni, akinek weboldala van, és meglévő ügyfélköre. Weboldal nélkül gyakorlatilag egyszerű üzletkötői munkáról beszélnénk, hiszen ha nincs weboldalad, akkor nincs hová elhelyezni a kívánt cégreklámot (bannert, stb.). Az affiliate lényege pont abban rejlik, hogy gyakorlatilag passzív munkával tudj pénzt keresni, miközben a reklámozott cég, vagy annak terméke rajtad keresztül jut el a kívánt célcsoporthoz.

Ha nincs weboldalad, ez a probléma egyszerűen orvosolható, hiszen néhány perc alatt regisztrálhatsz egy szuper blogot magadnak, ahol a fent említett reklámot ugyanúgy el tudod helyezni, mint egy weboldalon. Persze ez így nem elegendő, hiszen sok blogger évekig tartó blogolás ellenére sem tud labdába rúgni a reklámok elhelyezését illetően!

Ha komolyan gondolod, és pénzt akarsz ezzel keresni, kialakult ügyfélkörrel (havi többezres látogatószámmal) kell rendelkezned. Ha ez nincs meg, akkor csupán lottószelvényt vettél, és csak hitegeted magad, hogy majd egyszer... Ebben a formában óriási szerencsédnek kell lennie ahhoz, hogy minimális zsebpénzhez juthass, mert túl sok véletlennek kell összejátszania.

Ha ugyanis nincs látogatód, csak 1-2 véletlen vándor jut el a blogodra, akkor a kis számok arányában átkattintások sem lesznek. Ha pedig nincs átkattintás, vásárlás még kevésbé...

A cél tehát a sok látogató!

Mennyit lehet partnerprogrammal keresni, ha sok látogatóm van?


Ezt nem lehet egyértelműen megmondani. Az igazság az, hogy az affiliate programokkal valójában mindig a kereskedő jár jól, és nem az "üzletkötő". Bármennyi látogatód van is, a látogató nem azonos a vásárlóval! Ami pedig még rosszabb, a látogatói átkattintások száma sem egyezik meg a vásárlások számával.

Ha tehát partnerprogrammal akarsz foglalkozni, kell némi rutint szerezned blogolásból, hiszen a weboldalak és a blogok is szöveges tartalmakból állnak, amelyek egy bizonyos célcsoporthoz szólnak. Egy weboldal (vagy blog) tulajdonosnak ismernie kell saját oldalának statisztikáit, olvasóinak számát, korát, stb. Ez azért fontos, mert az ilyen adatok ismeretével személyre szabottabban tudod megírni a tartalmakat az oldaladra; vagyis olvasóid igényeihez igazítva tudsz írni egy-egy cikket. Ha elég érdekes vagy, a vándor látogatók száma nőni fog, és idővel lesznek visszatérő olvasóid is.

Ezek az emberek pedig érdeklődnek a téma iránt, amiről írsz, ezáltal érdeklődhetnek ajánlatok iránt is, amiket az affiliate programok segítségével az oldalad esztétikai határain belül szépen el tudsz helyezni úgy, hogy az az olvasó számára nem csupán egy idegesítő reklám lesz, hanem számára is releváns tartalom, ahová átkattint.

Érted már?!

Az ügyfélkör fontossága az affiliate programokban


Még mindig azt mondom, hogy csak létező ügyfélkörrel rendelkező személyeknek érdemes partnerprogrammal foglalkozni, és nekik is csak olyannal, ami a tevékenységüktől, egyúttal a weboldaluk témakörétől nem áll távol.

Ugye neked is furcsa lenne, ha pizzát szeretnél rendelni, és a pizzéria honlapján aranyér kenőcs reklámját látnád?! Ez másnak is szemet szúrna, talán még az étvágya is elmenne. Milyen jó, hogy nem a tiéd volt a pizzéria, és nem te raktad ki ezt a reklámot a honlapjára!

Az affiliate programok többségébe ingyen belehet regisztrálni, de egyre több zártkörűen működő affiliate programban is részt lehet már venni, ahol ezreket kérnek a regisztrációkért. Én ez utóbbiban továbbra sem hiszek, de azt el tudom képzelni, hogy egy ügyfélkörrel rendelkező fodrász, vagy kozmetikus valóban képes élvezni az ilyen partnerprogramok (Forever, Amway, stb.) előnyeit is.

Azért elsőre, a fentiek ismeretében én mindenképp az ingyenes regisztrációval járó partnerprogramok kipróbálását ajánlom, és senki ne felejtse el azt sem, hogy "Cipőt a cipőboltból!".

Ha részt vettél valamelyik affiliate programban, én, és a többi olvasó is örömmel vennénk akár pozitív, akár negatív tapasztalatod! Előre is köszönjük!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése