Mi lenne velünk Internet nélkül?!

Néhány évtizede egy kábeltelevízió ügyfélszolgálatán dolgoztam, ahol rövidesen bevezették az Internet szolgáltatást is, így én is részese lehettem annak a történelmi eseménynek, amikor az első magyar emberek otthonába bekötésre került az Internet. Az erre vonatkozó szerződéseket én magam kötöttem meg az első ügyfelekkel, az ügyfélszolgálati irodában.

Ma már itthonról dolgozom, és - bár túl nagy szavak ezek-, de talán nem vagyok túl szerénytelen, ha azt állítom, büszke vagyok arra, hogy egykor részese lehettem az Internet Magyarországra történő betörésében, még ha nem is a legeslegelején...

Függünk-e az Internettől?


Abban az időben jelent meg a mobiltelefon is, emlékszem, ahogy vártam, hogy csörögjön életem első (féltégla méretű) Alcatel mobiltelefonja, a maga kis csodával határos, két soros, narancs színű kijelzőjével. Ma már az életünk elképzelhetetlen az Internet és az okostelefon nélkül.

Az utóbbi évtizedek alatt óriásit változott a világ, és gigantikus fejlődésen esett át a technika. Míg akkor még vártuk, hogy csörrenjen meg életünk első mobiltelefonja, és vártuk, hogy végre otthonunkban is megjelenjen a világháló, ma már az életünk elképzelhetetlen az Internet és az okostelefon nélkül.

Már nem csak a közösségi oldalak kapcsán "kötelező" az okostelefon és az Internet, gyakran már a hivatalos ügyintézés is csak elektronikus formában intézhető, miközben megfeledkezünk arról a generációról, akik már szavainkat, sőt, gyakran teljes szókincsünket (lájkold, gigás, posztoltam, stb.) sem értik.

Gyakran elgondolkodom azon, hogy mi lenne, ha egy napig nem lenne Internet?! Vagy egy nap eltűnnének az okostelefonok? Tudna még az ember mit kezdeni magával? Vajon Google Maps térkép segítsége nélkül célba érnénk? Ha nem lenne közösségi oldal, vajon képesek lennénk még a személyes ismerkedésre? A házhozszállítás nélkül lenne mit ennünk?! A távmunkásnak vajon lenne mit csinálnia?!

Távmunka az Internet előtt is létezett!


Bármilyen hihetetlen, az Internet kezdete előtt is létezett távmunka, csak akkor más jellegű feladatok tartoztak ebbe a kategóriába. Az otthonról végezhető feladatok adminisztrációs jellegűek, de papír alapúak voltak, azok eljuttatása a munkáltatókhoz pedig személyesen történt.

Akkoriban az otthonról végezhető munkát "bedolgozásnak" hívták, az azokat végző munkavállalókat "szabadúszónak" nevezték. A szabadúszók zöme újságírással, vagy valamilyen szövegírással foglalkozott, ahogy ma is rengeteg az újságíró távmunkás.

Tucatnyi amerikai filmben láthattuk már, amint egy egyedülálló író a külvárosba, vagy egyenesen az óceánpartra költözik, hogy senki ne zavarhassa meg munkájában. Ilyen írók a valóságban is léteznek, és szintén - nyilvánvalóan otthonról dolgoznak.

Őseink - sőt, még a mi generációnk is - mind Internet nélkül nőttek fel, de mi lesz a mostani korosztállyal, (divatosan mondva az Y generációval,) akik születésükkel azonnal belecsöppennek a világháló fojtó csapdájába?! Bízom benne, hogy nem butul el teljesen a társadalom, ehelyett inkább a hasznára fordítja ezt az Isten adta eszközt és végtelen lehetőséget...

Te hogy látod a jövőnket? Szerinted mi lenne velünk Internet nélkül? Nagyon kíváncsi vagyok a véleményedre! Írj kérlek egy hozzászólást! Köszönöm!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése