Az új őrület neve"affiliate", ami magyarra fordítva valami olyasmit jelent, hogy tagfelvétel. A cégek, akik ezt használják, megvásárolnak egy szuper kis szoftvert maguknak, ami lehetővé teszi számukra a "tagfelvételt", azaz hogy a blog tulajdonosok csatlakozhassanak a programhoz, és terjesszék a cég nevét, kampányát, vagy egy-egy termék hírét.
![]() |
Fotó a Vodafone Affiliate oldaláról |
Röviden: a Google egy pályaudvar. Az emberek az utasok, akiket a Google elszállít egy következő, a böngésző ember által kívánt állomásig. Innen át kell szállni egy másik járműre, hogy a végállomásra érkezzünk. A másik jármű maga a blog, amivel a végállomásra érkezünk. A végállomás pedig maga a cég, akinek a reklámját elhelyezed a blogodon. Az affiliate rendszerek koordinálják a blog és a végállomás közti forgalmat.
Az affiliate rendszer egy olyan nyilvántartó program, amibe mind a vállalkozó, mind a rendszerhez csatlakozott blogger belelát, ám míg a vállalkozó egy nagyon komoly statisztikát lát a látogatókról, azok forrásairól, és a cég ilyen fajta reklámjainak bevételeiből, a blogger csak a saját személyes eredményeit, jutalékait látja. Ez utóbbit a cég fizeti a segítségedért, az eladások után.
A bloggernek ez azért jó, mert nap-mint-nap azon dolgozik, hogy minél több látogatója legyen. A komoly blogger reklámokat helyez el a blogján, amibe a látogatói belebotlanak. Akik ezekre az ösvényekre tévednek, potenciális vevők, akik akár vásárolhatnak is a kihelyezett reklámnak köszönhetően. Vagyis a blogger amellett, hogy tartalmaival útba igazítja az embert, az affiliate program szempontjából afféle "szállító" is egyben, aki elszállítja az Interneten böngésző, vagyis "kóvájgó", embereket a kívánt üzletbe. Ez maga a reklámra történő kattintás. (Megjegyzem jobb cégek kattintások után is fizetnek, nem csak a sikeres eladások után...)
Az a legszerencsésebb, ha a blogodon olyan releváns reklámot jelenítesz meg, ami teljes mértékben kapcsolódik a blogod-, de legalábbis az adott cikk témakörével.
Sok ilyen affiliate rendszer létezik, és most már a Vodafone is elindította a sajátját. A jutalék összege, amit a cégek fizetnek az eladások után, változó. Általában százalékban adják meg az értéket. A Vodafone az elhelyezett reklám által beérkező vásárlások után fizet, eladásonként: 40 % -ot, de a GYIK-jukban az alábbiakat írják, idézem:
Mitől függ a jutalék mértéke?Én 2015. december 10-én regisztráltam, azonnal kaptam 1000 Ft-ot, a kifizetési határ azonban 20.000 Ft. Addig még sokat kell dolgoznom, de bizakodó vagyok! Ha kedvet kaptál, itt lehet regisztrálni a rendszerbe!
- A jutalék mértékét megtalálja a személyes felületén értéke a kampánytól függően lehet:
- a vásárlás nettó értékének bizonyos százaléka,
- minden megvalósult vásárlás után kapott fix összeg,
- átkattintásonként járó fix összeg,
- látogatói regisztrációért járó fix összeg,
- a kreatívok bizonyos számú megjelenéséért járó fix összeg,
- teljesítmény alapú bónusz,
- valamint a fenti elemek kombinációjának egyike.
Az első kifizetésről természetesen be fogok számolni!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése