2016. november 25., péntek

Black Friday átverés: sportkamera 2999 forintért

Már többször említettem, hogy ha távmunkás vagy, a gép mellől néha fel kell állni, és mozogni. De néha van olyan alkalom, amikor kivételesen muszáj odaragadnod a székbe. A Black Friday pont egy ilyen alkalom, de nagyon kell vigyázni az átverésekkel, nem szabad mindennek bedőlni!

Mi találtunk egy jó ajánlatot az Extreme Digital weboldalán, meg is vettük a terméket. Akkor posztoltam is örömömben arról, milyen jó áron jutottunk hozzá egy sportkamerához:

Látszólagos sportkamera akció az e-digital.hu-n
A sportkamera kedvezményes ára
A rendelést megelőzően, amíg válogattunk, a szerver túlterheltsége miatt az oldal többször leállt, de végül sikerült rendelni. Nem sokon múlt, hogy lecsússzunk róla, mert a kamera hajnali kettő óra után elfogyott, nem lehetett kosárba rakni, helyette a "kifutott" felirat jelent meg a termék adatlapján. Véletlenül vettük észre, hogy ezzel egy időben az ára megtízszereződött:


A sportkamera, ami idő közben elfogyott
A sportkamera elfogyott

A rendelés leadásakor egy soha véget nem érő felirat jelent meg, mely szerint: "Rendelése feldolgozása folyamatban van, mely akár néhány percig is eltarthat, szíves türelmüket kérjük!"

Több is volt az. Jó sokáig írták a visszaigazolást, reggel 6:58-kor érkezett az agyi érkatasztrófára okot adó levél (balra). A visszaigazolásban a megrendelt termék ára a megemelt majd' hatvanezer forint volt (két terméket raktunk a kosárba)!

Írtam a cégnek, hogy hogyan történhetett ez, amire ez az automata válasz érkezett:

"Leveled beérkezett postafiókunkba, melyet X iktatószámon rögzítettünk és a beérkezés sorrendjében dolgozunk fel hétfőtől csütörtökig 9 és 19 óra, pénteken 8-20 óra, szombaton 9 és 14 óra között. Jelenleg a feldolgozási idő néhány munkanappal megnövekedett, a levél megválaszolásáig türelmed kérjük."

A válaszukat várva áttanulmányoztam a visszaigazolást, amiben egy bizonyos "árgarancia szolgáltatást" említenek. Ennek alapján nem kell a magasabb árat kifizetni, de kíváncsi leszek, mivel indokolják a tévedést:
"Árgarancia szolgáltatásunk keretében, amennyiben a rendelés leadásától egészen a számla kiállításáig a termék ára időközben csökken, Téged a kedvezőbb áron szolgálunk ki. Árnövekedés esetén természetesen nem kell magasabb árat fizetned az adott termékért."
Sok rosszat olvastam az Extreme Digitalról, de nekem eddig nem volt gondom velük, nem értem, hogy tehették ezt meg a vásárlóikkal! Ez volt a válaszuk a levelemre:

Az Extreme Digital tájékoztató levele

Ezzel részemről az EMAG és az Extreme Digital közötti, hosszú ideje tartó, látványos versengése eldőlt. Én maradok az EMAG-nál, náluk nincs ilyen átverés, hisz pár éve ott kaptam jó áron tabletet szintén a Black Friday keretében. Lehet, hogy ők csak reggel kezdik a Black Friday őrületet, de annál felkészültebbek a rohamra, nem úgy, mint az Extreme Digitál, akinek az oldala le is állt, és át is veri a vásárlóit!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése