Idén több webáruház november 18-ra időzítette a Black Friday ünnepét, mások november 25-én vitték le az áraikat ugyanezen alkalomból. A jeles napra várva - már azt megelőzően - is sokan akcióztak, az Extreme Digital már előző héten túl volt a Black Friday-en, gondolom azért, hogy ő lehessen az első és hosszabb ideig fenntarthassa a vásárlói figyelmét. Ők november 25-re "Őrült napok" akciót hirdetett. Nem is akárhogy!
Idén sokkal többen éltek a Fekete Péntek adta lehetőséggel, mint tavaly, a "nagyok" közül először az EMAG "kapcsolta le a villanyt", de ők szokásukhoz hűen csak reggel indítják be a gépezetet:
![]() |
Az EMAG szokásához hűen reggelre ígéri a nagy napot! |
Ezután a Praktiker weboldalán jelent meg egyszer csak a visszaszámlálás, de a nullához érve frissíteni kellett az oldalt, mert magától semmi nem történt.
![](https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEgxqlq2VzxaeckiOzAOeb6_OytpnFugo3gjAR0ucRqnFXsaZid5JU-kJvZIPQdyXM0NEvjBhbk-qxE8XQflQwDPChUg5ZUCEknzjFNQwAJuUqaEUSpeaknEFTwi-mEQdfrPuC5hayLkK5qE/s200/black_friday_2016_praktiker.jpg)
A BestByte is ringbe szállt, náluk nem voltak túl nagy kedvezmények, engem nem igazán hatott meg a kínálatuk. Valahogy nekem az a weboldal sem igazán tetszik. Ugyanezt éreztem az Office Depot weboldalát böngészve is.
Az Extreme Digital is éjfélre időzített, de idén ők voltak, akiknek a szervere nem bírta a megpróbáltatást. Az oldal röviddel a kezdés után többször leállt, árak tévesen jelentek meg a webáruházban és a feldolgozási idő is finoman szólva gáz volt! A visszaigazolás másnap (órákkal később) jött meg, a többi problémát már leírtam. Ennyit tennék még hozzá:
![]() |
Az Extreme Digital levele |
Közben reggel elindult az EMAG, de az Index címlapját olvasva náluk is áll a bál...
Mindent összegezve a Black Friday Magyarországon gyerekcipőben jár. A résztvevő cégek egy része (tisztelet a kivételnek!) nevetségessé teszi magát azzal, hogy részt vesz az akcióban. A Black Friday nem a nagy méretű, maradék termékek leárazásáról és nem az átverésekről szól! Ha már átveszünk Amerikából ilyen szokásokat, akkor úgy vegyük át, ahogy ez eredetileg működik!
Míg Amerikában a résztvevő üzletek ezen a napon 80%-os kedvezménnyel is képesek kínálni portékáikat, addig Magyarországon csak kapálózunk a 10%-os kedvezményekkel, és szinte mindenki trükközni próbál a maga módján. Már látom a jövő magyar Fekete Péntekét, amikor a reklám szlogenek már így fognak hangzani: "Valós Black Friday tényleges kedvezményekkel". Szánalmas...
Ismétlem; tisztelet a kivételnek! Ha tudsz olyan távmunkásoknak való termékről, amit egy webáruház tényleg nagy kedvezménnyel kínál, kérlek, oszd meg velem és az olvasókkal! Előre is köszönjük!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése