"A javasolt együttműködés nem érdekel minket"

Egyes weboldalak tulajdonosai akkora nagy kiváltságnak érzik azt, hogy náluk valami megjelenjen, és akkora hatalomnak tartják magukat, hogy az már kabaré. Miközben ezeknek a neves, kategóriájában önmagát legnézettebbnek nevezni merő weboldalaknak közel sincs akkora látogatottsága, mint ahogy azt ők kifelé kommunikálják...

Néhány perce épp egy ilyen "webcsászártól" kaptam egy elutasító emailt, ami fölött nem tudok elmenni. A levél egy válasz volt egy cégtől egy bizonyos kérésre, melyben az alábbi mondat állt:
"tevékenységükhöz sok sikert kívánok, de sajnos az Ön által javasolt együttműködés nem érdekel minket."
Ezt egy főszerkesztő írta. Én egy segítségkéréssel fordultam hozzájuk. Egy kis reklámot szerettem volna egy weboldalnak. Bár ők ezt együttműködés felajánlásának értelmezték és a fenti ódon reagáltak rá, nekem mégsem azzal van a gondom, hogy elutasítottak, hanem többek között azzal, hogy ez a válasz több, mint egy hónap után érkezett, miután újra elküldtem nekik a levelemet. Az előző levelemre vissza se böfögtek...

Úgy gondolom, az a minimum, hogy figyelmesen elolvassa az illető, hogy miről van szó (ha már egy ilyen neves oldal főszerkesztője), majd mérlegelve azt, hogy a kérést/ajánlatot hogyan fordíthatná saját hasznára, megtalálja a módját annak, hogy lehetőséget biztosítson a "parasztnak" is.

Sajnos ez ebben - és számos más - esetben nem így történt, számomra ebből egyértelműen az derül ki, hogy az adott weboldal tulajdonosait csak és kizárólag saját érdekei és a pénz érdekli. Természetesen sokunkat érdekel a pénz, álszentség lenne azt mondani, hogy ez nem így van, de több weboldalon dolgoztam már, jól ismerem a weboldalak jó működtetéséhez szükséges feltételeket, és tisztában vagyok vele, hogy csupán jó indulat kérdése, hogy az efféle megkereséseket hogyan reagálja le az ember.

Amikor egyébként is lépten-nyomon csak a gyűlölködésbe fut bele az ember, óriási előnyt jelenthet a világháló, ahol egy kis ügyességgel mindenki megtalálhatná a saját kis kapcsolatait, ahol tovább építgethetnék, segíthetnék egymást az emberek, hiszen mindannyian ki vagyunk már éhezve egy-egy segítő-szóra...

Én azért megpróbálok emberi maradni és a hozzám fordulóknak segítséget nyújtani, bármilyen területen is próbálják a segítségemet kérni. Szerintem a "webnagyhatalmak" is jobban járnak, ha ezt teszik, mert sose lehet tudni, ki ül a másik oldalon...

Elgondolkodtam rajta, hogy cégnévvel együtt megosszam az efféle történéseket, de a legtöbb cég legfeljebb egy feketelistára tudna kerülni, mert válaszra sem méltat. Azért még gondolkodom ezen a sztorizgatáson, szerintem nagyon tanulságosak ezek a történetek...

trnd.hu - otthoni terméktesztelés

A trnd Magyarország stratégiája és működése az összes általam ismert alkalmi távmunkát adó cégtől eltér. Ők a kérdőívezéshez hasonlóan a regisztrált "ügyfeleikből" szemezgetnek. A feltételeiknek megfelelő, a tervezett kampányukhoz szükséges korú, nemű, stb. tagoknak meghívót küldenek bizonyos projektekre. A meghívott fél eldöntheti, részt kíván-e venni az adott projektben.

Minden egyes projekt egy termék tesztelését jelenti. A termék tesztelése pedig annyit jelent, hogy miután regisztrálunk, több hétre, vagy akár hónapra rá megkapjuk a soron következő projekt meghívóját. Nem minden projekthez kapunk meghívót, ez az érdeklődési körünktől, megadott adatainktól, stb. függ.
Oral-B elektromos fogkefe és szóróanyagai
Tulajdonképpen több szűrőn kell átesni, mert miután regiztünk:
  1. Meghívót kell kapnunk, ami a megadott adatainktól függ.
  2. A meghívóra - amennyiben érdekel az induló projekt - reagálnunk kell.
  3. Ezután dől el, hogy a trnd.hu -t megbízó cég beválogat-e minket is az induló projektbe.
Ha minden szűrőn sikeresen átestünk, kapunk egy értesítést, hogy gratulálnak és üdvözölnek a projekt résztvevőjeként. Ezután postán kiküldik az előzőleg leírtakban ígért terméket a hozzá tartozó termék tájékoztatóval.

A történet itt nem ért véget, hiszen mi még semmit nem csináltunk, de a termék már nálunk van. Itt jövünk mi a képbe! A termékből általában többet is küldenek. A csomag átvételekor megkezdődik a küldetésünk:
  1. próbáljuk ki a terméket
  2. írjuk meg a trnd.hu -nak az ŐSZINTE! véleményünket
  3. beszéljünk másnak is a termékről, ha érdekli, adjunk neki is belőle
  4. a projekt közben, ill. annak zárásaként töltsük ki a kapott kérdőíveket, amiket e-mailben kapunk.
Gyakorlatilag mindössze aktívnak kell lenni mind a trnd.hu oldalán, mind a saját társaságodban, Interneten, mindenhol. Ahogy lehetőséged engedi, mindenütt beszélned kell a termékről és ajánlani azt. Ez lenne a terméktesztelés. Itt tehát nincs fizetés, helyette terméket kapsz ingyen, kipróbálásra és terjesztésre. Ez ha úgy tetszik, egyfajta barter...

Én eddig az alábbi termékek tesztelésére kaptam meghívót:
  • Dreher sör
  • Dove sampon és balzsam
  • Oral-B elektromos fogkefe
A fentieken kívül természetesen több meghívót is kaptam, de volt, amelyik projekt nem érdekelt, ill. volt, amelyikbe nem válogattak be. Ha érdekel a trnd Magyarország által ajánlott terméktesztelés lehetősége, írj nekem (képernyő jobb, felső oldala), hogy szeretnél egy meghívót a trnd-re!
Ingyen sör a munkánkért
Van egy másik, a trnd-hez nagyon hasonló weboldal, ahol szintén termékeket lehet tesztelni, ám ott csak "egy falat" termékmintákat küldenek a tesztelőknek. Az Everyday me közösségi oldalnak semmi köze a távmunkához, a terméktesztelés náluk mindössze annyit jelent, hogy időközönként lehet jelentkezni felkínált termékek kipróbálására, amiből postán mintát küldenek az érdeklődőknek.