Mi az az affiliate, vagyis partner program?

Egyre több cég veti be az ún. affiliate programot, mint ügyfélszerzés számunkra is jutalékot érő lehetőségét. De vajon megéri-e nekünk, ha szabadidőnkben más malmára hajtjuk a vizet? Az alábbiakban erre keresem a választ...

Az affiliate, magyarul partner program gyakorlatilag a modern kor gépiesített üzletkötője. Annyi a különbség, hogy nem kell hozzá telefonálgatnod, vagy házalnod, csupán kiraksz egy cég reklámját a weboldaladra, és az átkattintásokért nem - ellenben az átkattintásokon keresztül érkező vásárlások után a cég jutalékot fizet neked. A jutalék függ a cég nagyvonalúságától, és a vásárlás végösszegétől is.

Kinek való a partner program, vagyis az affiliate?


Ilyesmit annak jó csinálni, akinek weboldala van, és meglévő ügyfélköre. Weboldal nélkül gyakorlatilag egyszerű üzletkötői munkáról beszélnénk, hiszen ha nincs weboldalad, akkor nincs hová elhelyezni a kívánt cégreklámot (bannert, stb.). Az affiliate lényege pont abban rejlik, hogy gyakorlatilag passzív munkával tudj pénzt keresni, miközben a reklámozott cég, vagy annak terméke rajtad keresztül jut el a kívánt célcsoporthoz.

Ha nincs weboldalad, ez a probléma egyszerűen orvosolható, hiszen néhány perc alatt regisztrálhatsz egy szuper blogot magadnak, ahol a fent említett reklámot ugyanúgy el tudod helyezni, mint egy weboldalon. Persze ez így nem elegendő, hiszen sok blogger évekig tartó blogolás ellenére sem tud labdába rúgni a reklámok elhelyezését illetően!

Ha komolyan gondolod, és pénzt akarsz ezzel keresni, kialakult ügyfélkörrel (havi többezres látogatószámmal) kell rendelkezned. Ha ez nincs meg, akkor csupán lottószelvényt vettél, és csak hitegeted magad, hogy majd egyszer... Ebben a formában óriási szerencsédnek kell lennie ahhoz, hogy minimális zsebpénzhez juthass, mert túl sok véletlennek kell összejátszania.

Ha ugyanis nincs látogatód, csak 1-2 véletlen vándor jut el a blogodra, akkor a kis számok arányában átkattintások sem lesznek. Ha pedig nincs átkattintás, vásárlás még kevésbé...

A cél tehát a sok látogató!

Mennyit lehet partnerprogrammal keresni, ha sok látogatóm van?


Ezt nem lehet egyértelműen megmondani. Az igazság az, hogy az affiliate programokkal valójában mindig a kereskedő jár jól, és nem az "üzletkötő". Bármennyi látogatód van is, a látogató nem azonos a vásárlóval! Ami pedig még rosszabb, a látogatói átkattintások száma sem egyezik meg a vásárlások számával.

Ha tehát partnerprogrammal akarsz foglalkozni, kell némi rutint szerezned blogolásból, hiszen a weboldalak és a blogok is szöveges tartalmakból állnak, amelyek egy bizonyos célcsoporthoz szólnak. Egy weboldal (vagy blog) tulajdonosnak ismernie kell saját oldalának statisztikáit, olvasóinak számát, korát, stb. Ez azért fontos, mert az ilyen adatok ismeretével személyre szabottabban tudod megírni a tartalmakat az oldaladra; vagyis olvasóid igényeihez igazítva tudsz írni egy-egy cikket. Ha elég érdekes vagy, a vándor látogatók száma nőni fog, és idővel lesznek visszatérő olvasóid is.

Ezek az emberek pedig érdeklődnek a téma iránt, amiről írsz, ezáltal érdeklődhetnek ajánlatok iránt is, amiket az affiliate programok segítségével az oldalad esztétikai határain belül szépen el tudsz helyezni úgy, hogy az az olvasó számára nem csupán egy idegesítő reklám lesz, hanem számára is releváns tartalom, ahová átkattint.

Érted már?!

Az ügyfélkör fontossága az affiliate programokban


Még mindig azt mondom, hogy csak létező ügyfélkörrel rendelkező személyeknek érdemes partnerprogrammal foglalkozni, és nekik is csak olyannal, ami a tevékenységüktől, egyúttal a weboldaluk témakörétől nem áll távol.

Ugye neked is furcsa lenne, ha pizzát szeretnél rendelni, és a pizzéria honlapján aranyér kenőcs reklámját látnád?! Ez másnak is szemet szúrna, talán még az étvágya is elmenne. Milyen jó, hogy nem a tiéd volt a pizzéria, és nem te raktad ki ezt a reklámot a honlapjára!

Az affiliate programok többségébe ingyen belehet regisztrálni, de egyre több zártkörűen működő affiliate programban is részt lehet már venni, ahol ezreket kérnek a regisztrációkért. Én ez utóbbiban továbbra sem hiszek, de azt el tudom képzelni, hogy egy ügyfélkörrel rendelkező fodrász, vagy kozmetikus valóban képes élvezni az ilyen partnerprogramok (Forever, Amway, stb.) előnyeit is.

Azért elsőre, a fentiek ismeretében én mindenképp az ingyenes regisztrációval járó partnerprogramok kipróbálását ajánlom, és senki ne felejtse el azt sem, hogy "Cipőt a cipőboltból!".

Ha részt vettél valamelyik affiliate programban, én, és a többi olvasó is örömmel vennénk akár pozitív, akár negatív tapasztalatod! Előre is köszönjük!

Mi lenne velünk Internet nélkül?!

Néhány évtizede egy kábeltelevízió ügyfélszolgálatán dolgoztam, ahol rövidesen bevezették az Internet szolgáltatást is, így én is részese lehettem annak a történelmi eseménynek, amikor az első magyar emberek otthonába bekötésre került az Internet. Az erre vonatkozó szerződéseket én magam kötöttem meg az első ügyfelekkel, az ügyfélszolgálati irodában.

Ma már itthonról dolgozom, és - bár túl nagy szavak ezek-, de talán nem vagyok túl szerénytelen, ha azt állítom, büszke vagyok arra, hogy egykor részese lehettem az Internet Magyarországra történő betörésében, még ha nem is a legeslegelején...

Függünk-e az Internettől?


Abban az időben jelent meg a mobiltelefon is, emlékszem, ahogy vártam, hogy csörögjön életem első (féltégla méretű) Alcatel mobiltelefonja, a maga kis csodával határos, két soros, narancs színű kijelzőjével. Ma már az életünk elképzelhetetlen az Internet és az okostelefon nélkül.

Az utóbbi évtizedek alatt óriásit változott a világ, és gigantikus fejlődésen esett át a technika. Míg akkor még vártuk, hogy csörrenjen meg életünk első mobiltelefonja, és vártuk, hogy végre otthonunkban is megjelenjen a világháló, ma már az életünk elképzelhetetlen az Internet és az okostelefon nélkül.

Már nem csak a közösségi oldalak kapcsán "kötelező" az okostelefon és az Internet, gyakran már a hivatalos ügyintézés is csak elektronikus formában intézhető, miközben megfeledkezünk arról a generációról, akik már szavainkat, sőt, gyakran teljes szókincsünket (lájkold, gigás, posztoltam, stb.) sem értik.

Gyakran elgondolkodom azon, hogy mi lenne, ha egy napig nem lenne Internet?! Vagy egy nap eltűnnének az okostelefonok? Tudna még az ember mit kezdeni magával? Vajon Google Maps térkép segítsége nélkül célba érnénk? Ha nem lenne közösségi oldal, vajon képesek lennénk még a személyes ismerkedésre? A házhozszállítás nélkül lenne mit ennünk?! A távmunkásnak vajon lenne mit csinálnia?!

Távmunka az Internet előtt is létezett!


Bármilyen hihetetlen, az Internet kezdete előtt is létezett távmunka, csak akkor más jellegű feladatok tartoztak ebbe a kategóriába. Az otthonról végezhető feladatok adminisztrációs jellegűek, de papír alapúak voltak, azok eljuttatása a munkáltatókhoz pedig személyesen történt.

Akkoriban az otthonról végezhető munkát "bedolgozásnak" hívták, az azokat végző munkavállalókat "szabadúszónak" nevezték. A szabadúszók zöme újságírással, vagy valamilyen szövegírással foglalkozott, ahogy ma is rengeteg az újságíró távmunkás.

Tucatnyi amerikai filmben láthattuk már, amint egy egyedülálló író a külvárosba, vagy egyenesen az óceánpartra költözik, hogy senki ne zavarhassa meg munkájában. Ilyen írók a valóságban is léteznek, és szintén - nyilvánvalóan otthonról dolgoznak.

Őseink - sőt, még a mi generációnk is - mind Internet nélkül nőttek fel, de mi lesz a mostani korosztállyal, (divatosan mondva az Y generációval,) akik születésükkel azonnal belecsöppennek a világháló fojtó csapdájába?! Bízom benne, hogy nem butul el teljesen a társadalom, ehelyett inkább a hasznára fordítja ezt az Isten adta eszközt és végtelen lehetőséget...

Te hogy látod a jövőnket? Szerinted mi lenne velünk Internet nélkül? Nagyon kíváncsi vagyok a véleményedre! Írj kérlek egy hozzászólást! Köszönöm!