Google vs. Facebook

Hol érdemes posztolni? Saját, külső blogon, vagy a közösségi oldalon? Régóta tartó morfondírozásomnak egy pár nappal ezelőtti, esti beszélgetős tv-műsor vetett véget, amiben többek között a Facebook és a Google nagyhatalmakról beszélgettek. A műsorban elhangzott egy mondat, Dunai András; a magyarországi tartalomszolgáltatók egyesületének elnökének szájából, mely szerint ha a Facebook fizetőssé válna, akkor nagy baj van...

Ez volt az a mondat, ami megértette velem, hogy mi a különbség a kettő között. Bár ez a TV-ben nem hangzott el, a közösségi oldalak, és a Google kereső között az a különbség, hogy a közösségi oldal befelé épít, míg a Google kifelé.

Míg a Facebook a saját "házában" kíván házibulit csinálni, és ezt a bulit szeretné belülről kifelé terjeszteni, a Google az egész világot arra biztatja, hogy bulizzunk. Ő a szabad ég alatt szeretne bulizni, kivétel nélkül mindenkivel. Míg a Facebook nem kínálja meg a vendégeit itallal, a Google két kézzel osztogatja az ingyen sört. ...és most a Tsu is a szomszédba költözött, aki szintén ingyen sört ígér, de a sörért viszont sorba kell állni...

Vagyis: míg a Facebook mindent magának akar, és saját malmára hajtja a vizet, saját, belső "emeleteit" építgeti, addig a Google kaput nyit a világra, a lehetőségek felé. Pénzkeresési lehetőséget nyújt az embereknek, amivel a maga módján megpróbálja támogatni a tehetségeket. A Tsu a kakukktojás, aki ugye befele épít, mint a Facebook, de a Google-hoz hasonlóan támogatja azt, aki megdolgozik érte...

Ennek ismeretében te melyiket választod?

A Vodafone fizet a bloggereknek!

Nem hittem a szememnek, amikor ezt megtaláltam! A Vodafone olyan weboldal- vagy blog tulajdonosokat keres, akik hajlandóak hirdetni őket a weboldalukon/blogjukon. Ilyet manapság már nagyon sok külföldi- és újabban magyar cég is csinál, úgy tűnik ez valamiféle trend lett idehaza is.

Az új őrület neve"affiliate", ami magyarra fordítva valami olyasmit jelent, hogy tagfelvétel. A cégek, akik ezt használják, megvásárolnak egy szuper kis szoftvert maguknak, ami lehetővé teszi számukra a "tagfelvételt", azaz hogy a blog tulajdonosok csatlakozhassanak a programhoz, és terjesszék a cég nevét, kampányát, vagy egy-egy termék hírét.

Fotó a Vodafone Affiliate oldaláról
Mire jó ez?!

Röviden: a Google egy pályaudvar. Az emberek az utasok, akiket a Google elszállít egy következő, a böngésző ember által kívánt állomásig. Innen át kell szállni egy másik járműre, hogy a végállomásra érkezzünk. A másik jármű maga a blog, amivel a végállomásra érkezünk. A végállomás pedig maga a cég, akinek a reklámját elhelyezed a blogodon. Az affiliate rendszerek koordinálják a blog és a végállomás közti forgalmat.

Az affiliate rendszer egy olyan nyilvántartó program, amibe mind a vállalkozó, mind a rendszerhez csatlakozott blogger belelát, ám míg a vállalkozó egy nagyon komoly statisztikát lát a látogatókról, azok forrásairól, és a cég ilyen fajta reklámjainak bevételeiből, a blogger csak a saját személyes eredményeit, jutalékait látja. Ez utóbbit a cég fizeti a segítségedért, az eladások után.

A bloggernek ez azért jó, mert nap-mint-nap azon dolgozik, hogy minél több látogatója legyen. A komoly blogger reklámokat helyez el a blogján, amibe a látogatói belebotlanak. Akik ezekre az ösvényekre tévednek, potenciális vevők, akik akár vásárolhatnak is a kihelyezett reklámnak köszönhetően. Vagyis a blogger amellett, hogy tartalmaival útba igazítja az embert, az affiliate program szempontjából afféle "szállító" is egyben, aki elszállítja az Interneten böngésző, vagyis "kóvájgó", embereket a kívánt üzletbe. Ez maga a reklámra történő kattintás. (Megjegyzem jobb cégek kattintások után is fizetnek, nem csak a sikeres eladások után...)

Az a legszerencsésebb, ha a blogodon olyan releváns reklámot jelenítesz meg, ami teljes mértékben kapcsolódik a blogod-, de legalábbis az adott cikk témakörével.

Sok ilyen affiliate rendszer létezik, és most már a Vodafone is elindította a sajátját. A jutalék összege, amit a cégek fizetnek az eladások után, változó. Általában százalékban adják meg az értéket. A Vodafone az elhelyezett reklám által beérkező vásárlások után fizet, eladásonként: 40 % -ot, de a GYIK-jukban az alábbiakat írják, idézem:

Mitől függ a jutalék mértéke?
  • A jutalék mértékét megtalálja a személyes felületén értéke a kampánytól függően lehet:
  • a vásárlás nettó értékének bizonyos százaléka,
  • minden megvalósult vásárlás után kapott fix összeg,
  • átkattintásonként járó fix összeg,
  • látogatói regisztrációért járó fix összeg,
  • a kreatívok bizonyos számú megjelenéséért járó fix összeg,
  • teljesítmény alapú bónusz,
  • valamint a fenti elemek kombinációjának egyike.
Én 2015. december 10-én regisztráltam, azonnal kaptam 1000 Ft-ot, a kifizetési határ azonban 20.000 Ft. Addig még sokat kell dolgoznom, de bizakodó vagyok! Ha kedvet kaptál, itt lehet regisztrálni a rendszerbe!

Az első kifizetésről természetesen be fogok számolni!