A Tsu feladta a harcot, és lehúzta a rolót

2016. augusztus 3. A Tsu bezárja kapuit. Tegnap még élt az oldal, nap mint nap látni lehetett az újabb és újabb száz dolláros csekkek vigyorgó szelfijét, de a mai nap folyamán az alábbi üzenet jelent meg a Tsu weboldal képernyőjén (balra):

Vagyis üzleti vitákra és jogdíjakra hivatkozva a Tsu ezennel bedobja a törölközőt. Büszkék arra, amit elértek, és köszönik mindenkinek, akik hittek bennük, de vége.

Én a magam részéről nagyon sajnálom, hogy feladták, ezzel tovább erősítve a Facebookot, és Mark Zuckerberg üzletpolitikáját; mely szerint a pénzt csak és kizárólag beszedni érdemes.

A Facebook körül keringő pletyka sem épp a korrektségét támasztja alá: mely szerint fizetni fog a Facebook is a felhasználóinak, amennyiben arra érdemes posztok kerülnek fel a közösségi oldal zeg-zugaiba. Az arra érdemes posztok nyilvánvalóan fizetett, hirdetett posztok, amit sokan lájkolnak. Vagyis a pletykák arra utalnak, hogy megint a kisember lesz kiszorítva a lehetőségből, szemben a multi cégekkel, akik tulajdonosai ezzel a lehetőséggel újabb pénzforrásra tehetnek szert, csak a zsebükbe kell nyúlniuk az effajta új befektetéshez...

Amikor a Tsu körüli turpisságokat kutattam a neten, több hasonló kezdeményezésről olvastam, de egyikről sem cikkeztek úgy, mint az ígéretesnek tűnő Tsu-ról, mint a Facebook vetélytársáról. Természetesen egy percig sem gondolom úgy, hogy a Tsu bárkit is átvert volna, de tény, hogy sokan hiába áldoztak órákat szabadidejükből arra, hogy a százdolláros álom az ölükbe pottyanjon.

A Tsu köszöni mindazoknak, akik hittek bennük! Én hittem bennük, még akkor is, amikor a profilom hitelesítését azért utasították el e-mailben, mert a Facebook profilom nem volt hitelesítve! Idézem:
"At this time we are only accepted verified profiles on either Twitter or Facebook to be verified on tsu."
Ez elég fura hozzáállás, amikor valaki a Facebook konkurenciájának tartja magát...

A napokban a Tsu meg fog jeleníteni egy gombot, amivel a felhasználók letölthetik a saját Tsu profiljukba feltöltött tartalmakat. Ez a lehetőség augusztus 31-ig lesz elérhető. Minden egyéb kérdéssel az alábbi email címen lehet érdeklődni: support@tsu.co

A Tsu megszűnésével ez az álom szertefoszlik, ám ahogy a képernyő üzenetben olvasható, akik a kifizetési határt elérték, rövid időn belül utalni fogják a pénzüket. Aki nem érte el a kifizetési határt, gondolom ez egy jó tanulópénz volt számukra/számunkra. Én nem gondoltam, hogy ez lesz a vége, de az tény, hogy egy kis számolással olyan irreális számok jöttek ki, hogy én gyakorlatilag már feladtam, hisz mint azt egykori posztomban is írtam, én idő hiányában nem lettem volna képes napi egy dollárt összehozni.

Bízom benne, hogy azért közülünk is van olyan, akinek sikerült, és legalább egy csekket kapott tőlük. Nagyon örülnék egy ilyen hozzászólásnak! Sajnálom, hogy ez történt, de bízom benne, hogy más konkurens közösségi oldal is kedvet kap ebben a formában szembe szállni a nagyságos Fészbúkkal...

Hét módja annak, hogy biztosan elrontsd a blogbejegyzésedet

A rendszeresen internetet használók körében – manapság már ki nem az – olyan természetes a blogbejegyzés kifejezés, mint a szüleink idejében az újságcikk. 

Fotó: pixabay.com
Hiszen miről is beszélünk: friss bejegyzés egy blogger oldalán, új olvasni való a követőknek. Ennyi. Rengeteg blog működik – illetve került létrehozásra, mert sajnos csak töredéke marad életben pár hónapot követően. Eleinte ugyan jó ötletnek tűnik blogot indítani, olyan izgi és vagány dolog, egyébként is pár sikersztori azt mutatja, hogy akár celebbé is válhatsz általa, ha elég népszerű lesz a blogod. De ahhoz, hogy az újszülött megérje az első szülinapját, van pár dolog, amit ajánlatos elkerülni:

1. Túl hosszú bejegyzés: az olvasók szeretik, ha gyorsan át tudják olvasni és nem igényel hosszú időt, az új bejegyzés elolvasása. (Mondjuk munkaidőben lopva is!) Persze pár képpel kiegészítheted és feldobhatod éppen.

2. Túl komplikált: ne használj bonyolult kifejezéseket és ismeretlen szavakat, csak egyszerű, hétköznapi nyelven írj. Az emberek nem szeretnek szembesülni saját hiányosságaikkal. (Ne kelljen a Google-ön keresni közben a magyarázatokért.)

3. Ne lopj másoktól! Te sem szeretnéd, ha Tőled lopnának! Persze idézni szabad, de becsülettel és forrás feltüntetéssel.

4. Unalmas bejegyzés: ne légy egyhangú, légy változatos és egyedi. Ha mindig csak a macskádról írsz, előbb-utóbb a kutya sem lesz rá kíváncsi. (Bocs, a képzavarért.)

5. Negatív érzelmek: éppen elég negatív dolog van a hétköznapjainkban, nem kell, hogy tetézd! Olvasóid kikapcsolódni vágynak, feltöltődni vagy tájékozódni. Ne panaszkodj, és ne szitkozódj, főleg ne szíts gyűlöletet. (Megteszik helyetted mások!)

6. Ne politizálj! Hidd el nem érdemes! Erre vannak kitalálva a politikusaink, bár nekik sem nagyon érdemes ;).

7. Lerágott csont szindróma: légy aktuális, ne olyan témáról írj, ami a csapból is folyik, mert már a témára rálegyintenek és el sem olvassák a cikkedet. Légy érdekes és aktuális, ugyanakkor időtálló! Kiegészítés: egy újszülöttnek minden vicc új, és ha úgy látod, hogy egy témában már csak több éves posztok jönnek elő a Google találati listáján, akkor te nyugodtan vedd elő ezeket, és írd meg mai szemmel.

Persze sorolhatnám még, de talán sikerült egy pár gyakori hibát kiemelnem. Vajon Te is elkövetted már ezeket? Ha már ezt a párat elkerülöd, követőid értékelni fogják, és alig várják majd az új blogbejegyzéseidet.

Érdemes nyomon követni más bloggerek tevékenységét, sokat lehet tanulni akár a hibáikból is, Te akkor már nem követed el ugyanazokat.

Legyél kitartó és írj rendszeresen, hiszen ha sikerül magad vagy a munkásságod iránt felkeltened a figyelmet, illik ellátni az olvasóidat minél több érdekes bejegyzéssel, hogy meg is tudd tartani őket. Érdemes odafigyelni a visszajelzésekre és a hozzászólásokra, lehet közte építő jellegű kritika is, ami hasznodra válhat.

Ha elég sok látogatóval rendelkezel majd, érdemes elgondolkodni, hogy akár pénzszerzés céljából is felhasználd a blogod.

Sok sikert kívánok!